ویلا سازی ارزان| گام‌های موثری که در ویلا سازی ارزان در سال 2023 به شما کمک می‌کند

دسته بندی:

مراحل ساخت ویلا چیست؟

همه افرادی که دوست دارند ویلا بسازند به این جمله ” ویلا سازی ارزان ” فکر کرده اند. آیا راه هایی هست که بشود ویلا سازی ارزان انجام داد؟ آیا می شود سخت ویلا را با ارزان ترین روش انجام داد؟

امروزه اکثر افراد در محیطی شلوغ و پر از آلودگی زندگی می‌کنند. بنابراین باید با مشکلاتی از قبیل ترافیک، دود ماشین و کارخانه‌ها، سروصداهای ناهنجار و… کنار بیایند و خودشان را با این شرایط وفق دهند. در نتیجه وقتی روزهای تعطیل فرا می‌رسد، بیشتر مردم سعی می‌کنند به محیط‌هایی بروند که از آلودگی و ترافیک دور باشند. به همین خاطر مردم در روزهای تعطیل از خانه‌های خود فاصله می‌گیرند و به دل طبیعت یا خانه‌های ویلایی مراجعه می‌کنند تا بتوانند ساعاتی را در آرامش زندگی کنند. اگر  شما هم می‌خواهید صاحب یک ویلا در دل طبیعت باشید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه سعی داریم گام‌هایی را در مورد ویلا سازی ارزان به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ساخت ویلاگام‌های موثری که در ویلا سازی ارزان در سال 2023 به شما کمک می‌کند:

1- قدم اول – هزینه‌های خود را از ابتدا تا پایان کار برآورد کنید:

اگر به دنبال ویلا سازی با قیمت ارزان هستید، در قدم اول توصیه می‌کنم، تمام هزینه‌های خود را برآورد کنید و روی کاغذ بنویسید. بسیاری از ما وقتی می‌خواهیم ویلایی را بسازیم، به جزئیات آن توجه نمی‌کنیم. در صورتیکه همین جزئیاتی که از نظر ما ناچیز هستند و به چشم نمی‌آیند، بخشی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال وقتی می‌خواهیم مصالح مورد نیاز را خریداری کنیم، بابت حمل و نقل مصالح، هزینه‌هایی را باید پرداخت کنیم. شاید در نگاه اول به چشم ما زیاد نباشد اما وقتی کل هزینه‌های حمل و نقل را جمع می‌زنیم، با مبلغی مواجه می‌شویم که خودمان هم باورمان نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید ویلا سازی ارزان را تجربه کنید، ابتدا یک کاغذ بردارید و تمام هزینه‌ها را برای خودتان روی کاغذ بنویسید. مواردی از قبیل خرید مصالح، حقوق کارگر، هزینه حمل و نقل، هزینه مهندسانی که روی ساخت ویلای شما کار می‌کنند، هزینه خرید زمین و…نمونه‌ای از هزینه‌هایی است که باید برای ویلا سازی ارزان پرداخت کنید.

بنابراین اگر میخواهید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید، در قدم اول باید بتوانید لیستی از هزینه‌های خود را جمع آوری کنید.

نکته: طبیعتا قبل از اینکه ویلا سازی را شروع کنید، قادر به برآورد دقیق هزینه‌ها نیستید. زیرا قیمت‌ها روز به روز در حال تغییر هستند. اما داشتن یک برآورد تقریبی از هزینه‌ها می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند.

 

2- قدم دوم –  سعی کنید هزینه‌های خود را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید:

حالا که لیستی از هزینه‌ها را برای خودتان روی کاغذ نوشتید، زمان آن رسیده که به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها باشید. راه‌‌های زیادی وجود دارد که به کاهش هزینه‌‌ها می‌تواند کمک کند. به عنوان مثال به جای اینکه از مصالح گران قیمت برای ویلا سازی استفاده کنید، در عوض می‌توانید از مصالحی با قیمت کمتر شروع به ویلا سازی کنید. استفاده از مصالح گران قیمت، لزوما به معنای کیفیت بیشتر نیست. بلکه کیفیت یک ویلا را میزان مقاومت و استحکام مصالح آن مشخص میکند. بنابراین به جای اینکه پول‌تان را صرف خرید مصالح گران قیمتی کنید که تنها زیبایی به همراه دارند، می‌توانید پول‌تان را خرج مصالح ارزان‌تری کنید که مقاومت بالایی دارند.

راه دیگری که به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند، هزینه کارگرانی می‌باشد که روی ساخت ویلای شما وقت می‌گذارند. طبیعتا کارگرانی که سابقه کار بالایی دارند، هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند. بنابراین قبل از شروع ساخت ویلا، هزینه کارگران را در نظر بگیرید. هرچه تعداد کارگران بیشتر باشد، طبیعتا هزینه‌ شما هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین ساعات کاری، تعداد کارگران، روزهای کارکرد و… مهم ترین عواملی هستند که روی افزایش هزینه‌‌های شما تاثیر می‌گذارند.

مواردی که در بالا ذکر شد، نمونه‌هایی از کارهایی هستند که هزینه‌های برآوردی شما را کاهش می‌دهند.

ساخت ویلا3- قدم سوم – قبل از اینکه ویلا سازی را آغاز کنید، حتما با پیمانکار مربوطه، قرارداد ببندید:

اگر به دنبال ویلا سازی ارزان هستید، بستن قرارداد می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای شما باشد. قیمت مصالح روز به روز در حال افزایش می‌باشد. بنابراین بهتر است به دنبال راهی باشید تا خیال‌تان از افزایش ناگهانی قیمت‌ها راحت باشد. در نتیجه به شما توصیه میکنم که قبل از انجام ویلا سازی حتما به فکر بستن قرارداد باشید.

زمانی که شما قراردادی را تنظیم می‌کنید، شخص یا پیمانکاری که وظیفه ساخت ویلای شما را به عهده دارد، مجبور است چیزی که در قرارداد ذکر شده را اجرا کند. بنابراین اگر قیمت‌ها روزانه افزایش هم پیدا کنند، تاثیری در ویلا سازی شما نخواهند داشت. زیرا کاغذی تحت عنوان قرارداد در دستان شماست که اجازه چنین کارهایی را (مثل تغییر قیمت‌ها) به پیمانکار نمی‌دهد.

مواردی همچون ساعات کاری، دستمزد، مدت تحویل، قیمت مصالح و… از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید داخل قرارداد ذکر کنید. به عنوان مثال برخی از پیمانکاران براساس تعداد روزهایی که کار می‌کنند، دستمزد دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که هرچه تعداد روزهای بیشتری برای شما کار کنند، در نتیجه دستمزد بالاتری هم دارند. پس اگریک قرارداد بین دوطرف وجود داشته باشد و زمان تحویل در آن ذکر شده باشد، پیمانکار مربوطه ناچار است طبق تاریخی که در قرارداد وجود دارد، ویلای شما را تحویل دهد. بنابراین با خیالی راحت می‌توانید برای بودجه‌تان برنامه ریزی کنید.

 

4- قدم چهارم – از انجام هزینه‌های اضافی خودداری کنید:

برای اینکه بتوانید ویلا سازی را با قیمت ارزان‌تری تجربه کنید، باید از انجام هزینه‌های اضافی خودداری کنید. به بیان ساده‌تر در شروع ویلا سازی، ابتدا سعی کنید پول‌تان را صرف کارهای مهم کنید و هزینه‌های اضافی را در اولویت‌های آخرتان قرار دهید. به عنوان مثال ساخت یک استخر برای ویلا شاید برای اولویت‌های اول مناسب نباشند. زیرا بدون داشتن استخر هم می‌توانید ویلا داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه‌های زیادی نکنید، در ابتدا هزینه‌های مهم و ضروری‌تان را انجام دهید.

پیشنهاد من به شما این است که، یک کاغذ جلوی خودتان قرار دهید. سپس لیستی از هزینه‌‌های ضروری و هزینه‌های اضافی را برای خودتان بنویسید. در ادامه هر کدام از لیست‌ها را اولویت بندی کنید و طبق آن شروع به ویلا سازی کنید. ضمنا یادتان باشد که در شروع کار از لیست هزینه‌های ضروری شروع کنید و هزینه‌های اضافی را در صورتی که بودجه کافی داشتید، انجام دهید.

 

 

تاریخ انتشار: 30 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات