ساخت خانه ارزان و سریع| 6 تکنیک‌ ساخت خانه ارزان و سریع که در سال  2023 باید بدانید

دسته بندی:

نمای مدرن ساختمان مسکونی

ساخت خانه ارزان و سریع یکی از دغدغه افرادی است که به دنبال ساخت خانه هایشان هستند. این افراد علاقه دارند خانه های خود را ارزان و سریع بسازند تا تورم بر روی ساخت و ساز آن ها تاثیر کمی داشته باشد.

امروزه اکثر افراد دوست دارند، با پرداخت کمترین هزینه بیشترین سود را ببرند. بنابراین میتوان گفت که ساخت خانه ارزان و سریع، خواسته هر فردی می‌باشد.

جالب است بدانید که هزینه ساخت خانه، با توجه به محل زندگی و همچنین مصالحی که استفاده می‌کنید بسیار متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال هزینه ساخت خانه در منطقه بالاشهر در مقایسه با منطقه پایین شهر بسیار متفاوت است. زیرا قیمت‌ زمین در آن محله کاملا باهم فرق دارد. همچنین مصالحی که برای ساخت خانه استفاده می‌کنید، در تعیین قیمت بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

اگر قصد ساخت خانه ارزان و سریع را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در ادامه تکنیک هایی را به شما معرفی می‌کنیم که تا حد ممکن بتوانید هزینه‌های خود را برای ساخت خانه کاهش دهید.

در مقاله ای دیگر می توانید درباره موضوع “ویلا سازی ارزان” بخوانید.

ساخت و ساز ساختمان6 تکنیک‌ ساخت خانه ارزان و سریع که در سال  2023 باید بدانید:

1- از مصالح ارزان قیمت و با کیفیت برای ساخت خانه ارزان و سریع استفاده کنید:

اینکه از چه مصالحی برای ساخت خانه استفاده می‌کنید، روی قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد. خرید مصالح ارزان قیمت لزوما به معنای این نیست که کیفیت خوبی ندارند. بلکه بسیاری از مصالحی که قیمت ارزان‌تری دارند، دارای مقاومت بیشتری هستند. بنابراین اگر به فکر ساخت خانه ارزان و سریع هستید، پیشنهاد می‌کنم در انتخاب مصالح بسیار دقت کنید.

در گذشته برای ساخت خانه از مصالح سنتی مانند آجر، چوب، بتن و… استفاده می‌کردند اما امروزه تنوع مصالح به حدی افزایش پیدا کرده که می‌توانید با هزینه کمتر مصالحی با کیفیت خریداری کنید. بنابراین اگر به دنبال این هستید که هزینه ساخت خانه مدنظرتان را کاهش دهید، در ابتدا باید مصالحی را انتخاب کنید که دارای هزینه کمتر اما کیفیت بیشتری دارند.

 

2- محله‌ای را برای ساخت خانه انتخاب کنید که از لحاظ قیمت، متناسب باشد:

قیمت ساخت خانه در هر محله‌ای متفاوت می‌باشد. بنابراین یکی از مواردی که در تعیین قیمت بسیار موثر است، محله‌ای است که قصد دارید در آنجا خانه‌تان را بسازید. مثلا ساخت خانه در منطقه بالاشهر تهران در مقایسه با پایین شهر از لحاظ قیمت بسیار متفاوت می‌باشد. بنابراین اگر میخواهید با قیمت پایینی اقدام به ساخت خانه کنید، بهتر است در مناطقی زمین‌تان را بخرید که با بودجه شما متناسب باشد. انتخاب محل مناسب برای ساخت خانه بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت می‌تواند داشته باشد.

 

3- از مشارکت در ساخت برای ساختمان سازی استفاده کنید:

اگر هزینه کافی برای ساخت خانه را ندارید، می‌توانید با کمک مشارکت در ساخت از هزینه‌های خود بکاهید. همانطور که می‌دانید برای ساخت یک خانه شیک و مدرن باید پول زیادی را خرج کنید. بنابراین همه افرادی که صاحب خانه یا زمین هستند، توانایی ساخت چنین خانه‌هایی را ندارند. اینگونه افراد می‌توانند به کمک مشارکت در ساخت خانه رویایی‌شان را بسازند.

شاید عبارت “مشارکت در ساخت” را زیادی شنیده باشید اما چیزی در مورد آن ندانید. به بیانی ساده، مشارکت در ساخت به این معناست که شخص دیگری هزینه ساخت آن را پرداخت می‌کند و در نهایت وقتی ساخت خانه تکمیل شد، با توجه به توافقی که بین دو شریک وجود دارد، بخشی از خانه به آن شخص واگذار می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که خودتان صاحب خانه‌ای هستید اما توانایی ساخت آن را ندارید. بنابراین با شخص دیگری در این کار شریک می‌شوید و هزینه ساخت را از او می‌گیرید. در نهایت وقتی ساخت خانه به پایان رسید، به نسبت هزینه‌ای که انجام داده طبقه‌ای از خانه را به او واگذار می‌کنید.

این روش برای افرادی که می‌خواهند با هزینه کمتری، خانه‌شان را بازسازی کنند یا طبقاتی را اضافه کنند، می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید، می‌توانید از این روش برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنید.

 

4- خودتان بخشی از کار را به عهده بگیرید:

علاوه بر هزینه مصالح، هزینه‌های دیگری هم وجود دارند که برای ساخت خانه باید در نظر داشته باشید. هزینه‌هایی مثل حق دستمزد کارگرانی که وقت‌شان را برای شما صرف می‌کنند، بخش عمده‌ای از هزینه ساخت خانه‌ را تشکیل می‌دهند.

اگر پول کافی برای دستمزد کارگران ندارید، می‌توانید بخشی از کارها را خودتان انجام دهید. کارهای بنایی به تخصص خاصی نیاز ندارد. بسیاری از افراد می‌توانند تا حدی کارهای بنایی را بدون ذره‌ای شناخت انجام دهند. بنابراین برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید خودتان بخشی از کارها را انجام دهید تا نیاز به کارگران بیشتری نداشته باشید.

نمای مدرن ساختمان مسکونی5- جایگزین وسایل ارزان قیمت به جای وسایل گران:

اگر می‌خواهید خانه‌تان را با قیمت بسیار کمتری بسازید، می‌توانید وسایل ارزان قیمت را جایگزین وسایل گران قیمت کنید. به عنوان مثال زمانی که آشپزخانه را می‌سازید، به جای اینکه هزینه زیادی برای کابینت‌ها کنید، می‌توانید آن جا را با قفسه پر کنید. هزینه‌ای که برای قفسه‌ها پرداخت می‌کنید، در مقایسه با کابینت بسیار ارزان‌تر می‌باشد. همچنین برای سقف خانه به جای اینکه هزینه‌ هایتان را بیهوده زیاد کنید، می‌توانید از ورق‌های گالوانیزه برای سقف خانه استفاده کنید. حتی می‌توانید در انتخاب در و پنجره، به سراغ مدل‌های ارزان قیمت باشید. با کمک این روش تا حد زیادی می‌توانید جلوی خرج و مخارج خود را بگیرید.

در کل اگر می‌خواهید هزینه ساخت خانه شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند، بهتر است از وسایلی با قیمت ارزان‌تر برای تکمیل خانه خود استفاده کنید.

 

6- راه پله را به ساده ترین شکل ممکن بسازید:

هنگام ساخت راه پله دقت کنید که به ساده ترین شکل ممکن ساخته شود. زیرا هرچه پیچ و تاب راه پله سخت‌تر باشد، هزینه ساخت آن بالاتر است. بنابراین اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های خود هستید، سعی کنید ساده ترین راه را برای ساخت راه پله‌ انتخاب کنید.

 

نکته: هنگام ساخت و ساز، همیشه طبق نقشه عمل کنید. تغییر در نقشه ساختمان، نه تنها هزینه‌های شما را کاهش نمی‌دهد بلکه ممکن است توسط ماموران شهرداری به مبلغ‌های زیادی جریمه شوید. بنابراین اگر با هزینه زیاد مخالف هستید، توصیه میکنم به هیچ عنوان تغییری را در نقشه ساختمانی ایجاد نکنید.

 

نکته: از ساخت فضاهایی که برای شما کاربردی ندارند، تا حد امکان خودداری کنید. هر بخشی که برای ساخت خانه در نظر می‌گیرید، طبیعتا هزینه شما را افزایش می‌دهد. برای اینکه چنین اتفاقی نیوفتد، بهتر است که از ساخت محیط‌های غیر ضروری خودداری کنید.

تاریخ انتشار: 26 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات