بازسازی ویلا قدیمی | فرق بین بازسازی و نوسازی ویلا چیست؟

دسته بندی:

انواع نمای ساختمان ویلایی

همه ویلاها همانند آپارتمان بالاخره یک روز فرسوده می‌شوند و باید بازسازی شوند. خبر خوب این است که ویلاها برخلاف ساختمان‌ها، عمر مفید بیشتری دارند. یعنی اگر ساختمان‌های نوساز، پس از 20 الی 30 سال باید بازسازی شوند، ویلاها پس از گذشت 30 الی 50 سال نیاز دارند که بازسازی شوند. بنابراین با بازسازی ویلا قدیمی، تا سال‌ها خیالتان از تعمیرات راحت می‌شود.

جالب است بدانید که آپارتمان‌ها به دلیل اینکه فشار زیادی را تحمل میکنند، دارای وزن بیشتری هستند بنابراین به سازه‌های سنگین و همچنین فونداسیون‌های بزرگ نیاز دارند. اما ویلاها به دلیل اینکه قرار نیست طبقه دیگری روی آن‌ها قرار بگیرد، پس وزن کمتری را باید تحمل کنند. در نتیجه به دلیل اینکه وزن سبک‌تری دارند، نیازی به فونداسیون‌های بزرگ یا سازه‌های سنگین ندارند.

فرق بین بازسازی و نوسازی ویلا چیست؟

شاید در ظاهر دو واژه بازسازی و نوسازی ویلا کاملا مشابه به نظر برسند، اما باید بگم که این دو کلمه باهم تفاوت‌هایی دارند. بنابراین اگر میخواهید تغییراتی را در ویلای مدنظرتان اعمال کنید، باید با مفهوم واقعی این دو واژه آشنا باشید.

در واقع بازسازی ویلا قدیمی به این معنا می‌باشد که قصد دارید بخش‌هایی از ویلای خود را بازسازی کنید بدون آنکه ظاهر ویلا تغییر کند. یعنی شکل ظاهری ویلا کاملا حفظ می‌شود، اما برخی از بخش‌ها که به اصطلاح پوسیده شده‌اند یا کیفیتشان را از دست داده‌اند، از نو تعمیر و بازسازی می‌شوند. به عنوان مثال اگر زمان زیادی است که متریال‌های موجود در دیوار ویلا تغییر نکرده است، برای اینکه کیفیت و دوام ویلا را تقویت کنید، باید از متریال‌های تازه و با کیفیت استفاده کنید. بنابراین به دلیل اینکه با تعویض متریال‌ها، ظاهر ویلا هیچ تغییری نمی‌کند می‌توانیم آن را جزو بازسازی ویلا لحاظ کنیم.

اما اگر تغییراتی که در ویلا انجام می‌دهیم، باعث این شود که شکل ظاهری ویلا تغییر کند، به آن نوسازی ویلا گفته می‌شود. اگر حس می‌کنید که فضای ویلا تکراری شده و باید تغییراتی را در محوطه ویلا انجام دهید، احتمالا شما باید به نوسازی ویلا بپردازید.

بطورکلی قبل از اینکه بخواهید تغییراتی را در ویلای خود لحاظ کنید، با یک بررسی کوچک،  به راحتی می‌توانید بفهمید که ویلای شما به بازسازی نیاز دارد یا اینکه حتما باید نوسازی شود.

حالا که تفاوت بازسازی ویلا قدیمی و نوسازی ویلا را متوجه شدین، در ادامه سعی دارم شما را با نکات مهم در بازسازی ویلا قدیمی آشنا کنم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکاتی که در بازسازی ویلا قدیمی به شما کمک می‌کنند:

1- کارهای فنی و تاسیساتی را در اولویت اولتان قرار دهید:

اگر قصد بازسازی ویلا قدیمی را دارید، حتما با کارهای فنی شروع کنید. کارهایی از قبیل سیم کشی ساختمان، سالم بودن لوله کشی‌ها و… جزو موارد بسیار مهمی هستند که اگر در اولویتتان نباشد، ممکن است زمان و پول زیادی را از شما صرف کنند. زیرا اگر بخواهید این مسائل را پشت گوش بی‌اندازید، طبیعتا وقتی بخواهید لوله کشی‌های ویلا را تعویض کنید، مجبورید که دوباره از نو ویلای خود را بازسازی کنید. بنابراین اگر یکبار قبلا بازسازی کرده باشید، مجبورید که به خاطر مسائل فنی و تاسیساتی هزینه بازسازی را مجددا پرداخت کنید.

پس قبل از اینکه اقدام به بازسازی ویلا قدیمی کنید، حتما مسائل فنی و تاسیساتی را بررسی کنید. اگر لوله‌ها پوسیده است یا می‌دانید که چند سال آینده پوسیده می‌شوند، همین حالا تعویضشان کنید خیلی بهتر از این است که در سال‌های آینده هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 

ساخت ویلا2- پنجره‌های ویلا را دوجداره کنید:

یکی از مواردی که می‌توانید در بازسازی ویلا قدیمی لحاظ کنید، دوجداره کردن پنجره‌ها می‌باشد. اکثر افراد به این دلیل در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند که در محیطی آرام و دور از سروصدا باشند. بنابراین اگر زندگی در ویلا باعث این بشود که صدای محیط بیرون مانع ایجاد آرامش فرد شود، طبیعتا آن ویلا با ساختمان‌های معمولی یا آپارتمان‌ها تفاوتی ندارد.

بنابراین اگر قصد بازسازی ویلا قدیمی را دارید، بهتر است پنجره‌ها را دوجداره کنید تا از صداهای محیط بیرون راحت شوید.

 

3- دیوارهای ویلا را ترمیم کنید:

ویلاهایی که قدیمی هستند، معمولا دیوارهای پوسیده و بی کیفیتی دارند. هرچقدر که متریال شما با کیفیت و مستحکم باشد، با گذر زمان خاصیتشان را از دست می‌دهند. پس اگر می‌خواهید ویلای خود را بازسازی کنید، می‌توانید با ترمیم دیوارهای ویلا کارتان را آغاز کنید.

وقتی دیوارهای ویلا ترمیم می‌شود، تغییرات زیادی را در ویلا ایجاد می‌کند.

بنابراین اگر احساس می‌کنید که فضا برای شما تکراری است می‌توانید با ترمیم دیوارها، ویلا را از حالت تکراری بودن خارج کنید.

گاهی اوقات با اضافه یا کم کردن دیوارهای ویلا به راحتی می‌توانید محیط جدیدی را ایجاد کنید. ب

ه عنوان مثال اگر آشپزخانه ویلای شما قدیمی است و به صورت جداگانه طراحی شده است،

می‌توانید با اپن کردن دیوار آشپزخانه، محیط داخلی ویلا را بزرگ‌تر کنید.

مثلا اگر دو اتاق در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، به راحتی می‌توانید دیوار بین دو اتاق را بردارید و کل آن را تبدیل به یک اتاق بزرگ کنید.

بنابراین زیاد و کم کردن دیوارها در حین بازسازی، کاملا اختیاری است.

اگر فکر میکنید که محیط برای شما تکراری است،

با این روش می‌توانید جلوه زیبایی در محیط داخلی ویلا ایجاد کنید.

 

بازسازی ویلا قدیمی در چه فصلی مناسب می‌باشد؟

جالب است بدانید که هرچه بازسازی ویلا قدیمی، مدت بیشتری طول بکشد طبیعتا هزینه‌های شما هم بیشتر می‌شود. بنابراین انتخاب زمان بازسازی میتواند در هزینه‌های شما موثر باشد. معمولا بهترین فصل برای بازسازی، بهار و تابستان می‌باشد. دلیلش این است که در این فصل‌ها تابش نور خورشید، بهتر است. بنابراین متریال‌هایی که برای بازسازی استفاده می‌شود، با کمک تابش نور خورشید خیلی سریع‌تر خشک می‌شوند. در نتیجه فرایند بازسازی خیلی زودتر پیش می‌رود.

جالب است بدانید که بهترین زمان بازسازی برای هر منطقه یا محل می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی شهرها مانند شمال، حتی در فصل‌های بهار و تابستان هم بارندگی وجود دارد. پس با توجه به موقعیت مکانی که قرار دارید، زمان مناسب بازسازی می‌تواند متغیر باشد.

اما با این توضیحات بهترین زمان برای بازسازی ویلا قدیمی چیست؟

بطورکلی بهترین زمانی که می‌توانید با خیالی راحت بازسازی خود را شروع کنید،

زمانی است که هزینه‌های شما به حداقل ممکن می‌رسد.

 

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی عبارت “زمان ساخت ویلا” کلیک کنید.

تاریخ انتشار: 23 بهمن 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات