پیمانکاری با بالاترین کیفیت | ۱۰ وظیفه مهم یک پیمانکار ساختمان

پیمانکاری با بالاترین کیفیت

پیمانکاری با بالاترین کیفیت را می توانید به گروه مهندسی مکعب بسپارید.

برای اینکه بدانیم یک پیمانکار با بالاترین کیفیت ممکن باید دارای چه خصوصیاتی باشد، در این مقاله به بررسی چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که پیمانکار ساختمان چه کسی است؟ و در مورد وظایف یک پیمانکار صحبت خواهیم کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پیمانکار ساختمان به چه کسی می‌گویند؟

به‌طور کلی پیمانکار به شخصی اطلاق می‌شود که در ضمن عقد قرارداد، انجام هرگونه عمل و یا فروش را با شرایط مندرجه در قرارداد در قبال مزد یا بها و به مدت معین تعهد نماید. لذا پیمانکار ساختمان شخصی حقیقی یا حقوقی است که اجرای پروژه‌های مختلف ساختمانی را بر اساس قرارداد با مبلغ مشخص‌شده و در زمان معین‌شده در قرارداد پیمانکاری ساختمان به انجام می‌رساند. پیمانکاران بر اساس تخصص‌هایی که دارند به انجام عملیات مختلف ساختمانی می‌پردازند.

پیمانکار ساختمان، فردی است که درگیر برنامه ریزی، توسعه دادن و هماهنگ‌سازی فعالیت‌هایی است که در طی فرآیند ساخت انجام می‌شود. پیمانکار ساختمان بر کل فعالیت‌های مرتبط با ساخت و ساز نظارت داشته و اطمینان حاصل می‌کند که تمام اقدامات لازم در راستای تکمیل پروژه در حال انجام است.

پیمانکاری با بالاترین کیفیت را می توانید از تیم مهندسی مکعب بخواهید.

برای دریافت مشاوره رایگان می توانید بر روی عبارت “تماس با ما” کلیک کنید.

۱۰ وظیفه مهم یک پیمانکار ساختمان

  • پیمانکار ساختمانی یک شخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص کافی را در حوزه ساختمان‌سازی، محوطه سازی، نقشه‌کشی ساختمان، معماری، مصالح ساختمان‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها دارد.
  • پیمانکار ساختمان باید قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سریع داشته باشد و بتواند برنامه‌ریزی دقیق را برای اجرای کامل پروژه ارائه دهد.
  • پیمانکار ساختمان موظف است پروژه پیمانکاری ساختمان را در مدت زمان مشخص شده به پایان برساند؛ در غیر این صورت باید تمام تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را برای مواقع اضطراری و وقوع حوادث ناخواسته انجام دهد.
  • پیمانکار، فردی منضبط، خوش اخلاق، مدیر و با سابقه درخشان در حوزه تخصصی خود است.
  • یک پیمانکار ساختمان باید نگاه فنی به پروژه داشته باشد و در حین انجام پروژه نیز از خلاقیت استفاده کند.
  • یک پیمانکار ساختمان باید یک مدیر تحقیق و کارآمد باشد. او باید بتواند پروژه را دقیق و سریع پیش ببرد.
  • یک پیمانکار ساختمان وظیفه دارد تیم کاری با تجربه را برای پروژه‌های خود به کار گیرد.
  • یک پیمانکار موظف است که تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌ها صرف کند. همچنین به کارفرما متعهد می‌شود تا بهترین مصالح ساختمانی را برای او فراهم نماید.
  • پیمانکاران ساختمانی بر انواع قراردادهای پیمانکاری ساختمان مسلط هستند و می‌دانند که کدام قرارداد برای چه نوع پروژه مناسب است.
  • برای پیمانکاری ساختمان در حوزه بازسازی نیاز به پیمانکاران با تجربه‌تری دارید. یک پیمانکار با تجربه تمام موارد بازسازی ساختمان را برای شما تشریح می‌کند.

پیمانکاری با بالاترین کیفیت و با قیمت مناسب را تضمین خواهیم کرد.

اگر در فکر پیمانکاری ویلاسازی هستید می توانید این مقاله را بخوانید.

پیمانکاری با بالاترین کیفیتویژگی‌های پیمانکار ساختمان حرفه‌ای

توجه به بودجه پروژه نیز یکی دیگر از وظایف پیمانکار ساختمانی است. صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پیش بردن اقدامات متناسب با بودجه، مهم بوده و نباید نادیده انگاشته شود. جلوگیری از افزایش هزینه و اتمام پروژه متناسب با بودجه تعیین‌شده، گام مهمی بوده و می‌تواند در سابقه پیمانکار ساختمان، امتیاز مثبتی تلقی شود.او باید کلیه تغییرات و پیشرفت‌های پروژه را بررسی کرده و در نهایت مطابق جدیدترین تغییرات، پروژه را به‌پیش برده و رضایت کارفرما را برآورده کند.

اگرچه مشخص است که ویژگی‌های فردی همه پیمانکاران ساختمان به هم دیگر شبیه نیست ولی برآورد شده که یک پیمانکار خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد. تصمیم‌گیری سریع و قاطع مهم ترین ویژگی پیمانکار ساختمان خوب و حرفه‌ای است که او را از بقیه متمایز می‌کند. نحوه تصمیم‌گیری متناسب با پروژه به اجرای آن کمک درخور توجهی می‌کند. آگاهی نسبت به تصمیمات و اجرای قاطعانه آن‌ها باعث متمایز و متفاوت بودن پیمانکار ساختمانی نسبت به سایرین خواهد شد.پیمانکار ساختمان مجرب می‌تواند یک پروژه ساختمانی را در سریع ترین زمان ممکن به انجام برساند. تجربه برای یک پیمانکار ساختمانی مهم بوده ولی در برخی موارد چندان ضرورتی ندارد ، به خاطر این که پیمانکاران ساختمانی باید از زمانی شروع به کارکرده و به تدریج بر تجربیات خود بیفزایند.

پیمانکاری با بالاترین کیفیت یکی از وظایف تیم مهندسی مکعب هست.

مهارت پیمانکار

مهارت مدیریت و رهبری ویژگی خاص پیمانکار ساختمانی و بنوعی از وظایف پیمانکار ساختمان است

و اگر پیمانکاری چنین ویژگی داشته باشد می‌تواند

کلیه پرسنل پیمانکاران جزء را به‌خوبی مدیریت کرده و پروژه را به‌خوبی به‌پیش ببرد.

کارکنان و کارگران باید براساس پروژه، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و هرگز در انجام آن‌ها کوتاهی نکنند.

حل مشکلات کارگاهی آخرین وظیفه پیمانکار است.

حل مشکل و جلوگیری از توسعه و گسترش آن می‌تواند به تحویل به موقع پروژه کمک کند.

ایجاد نتایج مثبت حاصل از حل مشکلات، در سابقه کاری پیمانکار، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

در کل می‌توان گفت که پیمانکاران ساختمانی افراد وظیفه‌شناس و با مسئولیتی هستند و تجربه و قدرت باعث متمایز شدن آن‌ها نسبت به سایرین خواهد شد.

قرارداد مدیریت پیمانانواع پیمانکاری ساختمان

گفتیم که قرارداد پیمانکاری ساختمان یا قرارداد مقاطعه‌کاری ،  قراردادی است که در آن کارفرما یا مالک، شخص یا یک شرکت ساختمانی را برمی‌گزیند تا مسئولیت و مدیریت اجرای پروژه ساختمانی را بر عهده گیرد. چنانچه قراردادهای پیمانکاری مخالف صریح قانون نباشند به اَشکال مختلفی بین پیمانکار و کارفرما منعقد می‌شوند از جمله:

  1. پیمان مدیریت یا مدیریت پیمان (درصدی)
  2. پیمانکاری ساختمان امانی
  3. پیمانکاری ساختمان دستمزدی
  4. پیمانکاری ساختمان مقطوع
  5. قرارداد پیمانکاری ساختمانی بدون مصالح
  6. قرارداد پیمانکاری ساختمانی با مصالح

پیمانکاری با بالاترین کیفیت

ما به عنوان متخصصان حوزه ساخت و ساز پیمانکاری با بالاترین کیفیت را تضمین خواهیم کرد.

در صورتی که می خواهید ویلا یا ساختمانی در تمام نقاط ایران بسازید می توانید برای پیمانکاری با بالاترین کیفیت از ما مشاوره رایگان بگیرید.

یکی از اصول مهم تیم مهندسی مکعب اعتمادسازی است که با دریافت مشاوره شما به این مهم خواهید رسید.

منتظر نظرات شما در مورد مقاله پیمانکاری با بالاترین کیفیت هستیم.

تاریخ انتشار: 30 مهر 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات