نمای ساختمان مدرن | نکاتی که برای زیباسازی نما باید بدانید

نمای ساختمان مدرن

نمای ساختمان مدرن، اولین چیزی است که نگاه افراد را نسبت به آن محیط تغییر میدهد. در واقع اگر نمای ساختمان بتواند روی افراد تاثیر بگذارد، احتمالا پذیرش نمای داخلی کار راحت‌تری خواهد بود.

مثلا فرض کنید که میخواهید برای خودتان خانه‌ای را اجاره یا خریداری کنید. به بنگاه محل‌تان مراجعه می‌کنید و 5 خانه به شما پیشنهاد می‌شود. شما بدون آنکه داخل خانه را دیده باشید، مجبورید یکی را برای بازدید انتخاب کنید. طبیعتا در ابتدا خانه‌ای را انتخاب میکنید که ظاهر زیبا و شیک‌تری داشته باشد. پس می‌بینید که در اغلب موارد نمای ساختمان از دکوراسیون داخلی منزل مدرن مهم‌تر است.

به بیانی ساده‌تر نمای ساختمان یکی از اجزای اصلی هر خانه‌ میباشد. اگر نمای ساختمان‌تان بتواند حس خوبی به بازدید کننده بدهد، مطمئنا از نمای داخلی هم میتواند حس خوبی بگیرد. پس اگر صاحب خانه هستید و میخواهید خانه‌تان را به شخصی اجاره بدهید یا حتی قصد فروش آن را دارید، پیشنهاد میکنم که زیباسازی نمای ساختمان مدرن را جدی بگیرید. اما چگونه میتوان نمای ساختمانی شیک و زیبا داشت؟

در ادامه این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی در خصوص نمای ساختمان مدرن آشنا کنیم تا بتوانید مثل یک معمار هنرمند ظاهری شیک و زیبا در منزلتان ایجاد کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

نکاتی که در زیباسازی نمای ساختمان مدرن باید بلد باشید:

1- کیفیت متریالی که در نمای ساختمان مدرن استفاده میکنید را جدی بگیرید:

نمای ساختمان مدرن

کیفیت متریال، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نمای ساختمان مدرن به آن توجه کنید. درواقع کیفیت مصالح است که عمر ساختمان را تعیین میکند. هرچه ساختمان شما مصالح باکیفیت‌تری داشته باشد، مطمئنا تا سال‌های طولانی‌تری برای شما کار میکند.

پس اگر به دنبال یک خانه مدرن و با کیفیت می‌گردید، در قدم اول بهتر است به کیفیت متریال آن توجه کنید.

 

2- از رنگ‌های زیبا و خاص برای متریال خود استفاده کنید:

رنگ بندی مناسب در نمای بیرونی ساختمان

پس از اینکه کیفیت مصالح را انتخاب کردید، حالا نوبت به رنگ مصالح می‌رسد.

همانطور که در ابتدای مقاله گقته شد، نمای ساختمان یکی از مهم ترین مواردی است که میتواند احساس خوبی را در بازدید کننده‌ها ایجاد کند.

اگر ظاهر ساختمان شما بتواند حس خوبی به فرد بدهد، مطمئنا راحت‌تر میتوانید رضایت فرد را جلب کنید.

بنابراین رنگی که در مصالح ساختمان خود استفاده میکنید، یکی از مواردی است که میتواند در انتقال احساس به مخاطب نقش کلیدی داشته باشد.

 

3- نورپردازی را جدی بگیرید:

میزان نوری که برای نمای ساختمان مدرن انتخاب می‌کنید، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. شاید این موضوع ساده به نظر برسد اما اغلب معماران برای همین موضوع ساده ساعت‌ها وقت می‌گذارند. زیرا میدانند که میزان نورپردازی یک خانه چقدر میتواند در زیبایی آن تاثیر داشته باشد.

شاید بگویید که نمای بیرونی ساختمان، نیازی به نورپردازی ندارد. اما باید بگم که این جمله کاملا اشتباه است. اگر ابتدای مقاله را به دقت خوانده باشید، متوجه خواهید شد که نمای بیرونی ساختمان از نمای داخلی آن اهمیت بیشتری دارد. زیرا افرادی که قصد بازدید خانه شما را دارند، در ابتدا نمای بیرونی را مشاهده میکنند.

اگر این حرف را قبول ندارید، تنها کافی است به خانه‌های نوسازی که در اطراف خانه‌تان وجود دارد، نگاهی بیندازید. آنگاه متوجه خواهید شد که اغلب خانه‌های نوساز با کمک نورپردازی شیک و زیبا در نمای بیرونی توانسته‌اند به زیبایی خاصی برسند.

اگر قصد فروش یا اجاره خانه‌تان را دارید، پیشنهاد میکنم نورپردازی نمای بیرونی ساختمان را حتما جدی بگیرید. زیرا اغلب افراد به دلیل اینکه در طول روز سرکار میروند، زمان شب را برای بازدید انتخاب میکنند. بنابراین اگر به نورپردازی نمای ساختمان مدرن اهمیت نداده باشید، مطمئنا بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

 

4- تزئین نمای ساختمان مدرن با کمک گل و گیاه:

تزئین نمای بیرونی ساختمان

همانطور که قبل‌تر گفته شد، اولین چیزی که از خانه شما به چشم مخاطبان می‌خورد، نمای بیرونی ساختمان است. پس هرچه نمای بیرونی شما جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد حس خوبی را در افراد ایجاد میکند.

تقریبا همه افراد به گل و گیاه و طبیعت علاقه زیادی دارند. حتی اگر در روزهای تعطیل نگاهی به محیط بیرون انداخته باشید، متوجه می‌شوید که علاقه مردم به طبیعت بسیار زیاد است. حتی حاضرند که ناهارشان را در یک پارک بخورند تا از گل و گیاه و طبیعت بتوانند لذت ببرند.

شما میتوانید از همین ترفند استفاده کنید و نمای بیرونی ساختمان‌تان را با گل و گیاه تزئین کنید.

امروزه نمای بیرونی اغلب خانه‌ها به کمک گل و گیاه تزئین شده است. به عنوان مثال اگر بالکنی دارید که رو به حیات یا کوچه و خیابان است، میتوانید با کمک گلدان‌های شیک و زیبا آنجا را خاص کنید.

 

5- به پنجره‌ها در نمای ساختمان اهمیت دهید:

نمای ساختمان مدرن

یکی دیگر از مواردی که در زیباسازی نمای ساختمان مدرن به شما کمک می‌کند، انتخاب پنجره‌هاست.

اگر بتوانید در انتخاب پنجره‌ها بسیار هوشمندانه عمل کنید، نصف مسیر را رفته‌اید. البته ناگفته نماند که در انتخاب پنجره‌ها، نمای داخلی و بیرون هردو موثرند. پس این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

اگر در جایی شلوغ و پر سروصدا زندگی می‌کنید، مطمئنا باید به فکر پنجره‌های دوجداره باشید. زیرا صدای بوق ماشین‌ها تا سالیان سال اجازه نمیدهند تا دقایق خوشی را در آن محیط سپری کنید.

اگر میزان نورپردازی خانه برای شما اهمیت دارد و میخواهید نور کافی به اتاق‌تان بتابد، فضای بیشتری را برای پنجره‌ها اختصاص دهید.

پس می‌بینید که انتخاب پنجره‌ها چقدر میتواند در زیباسازی نمای ساختمان شما اهمیت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: 31 شهریور 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات