دکوراسیون داخلی منزل در تهران + ترفندهای کاربردی 2023

دکوراسیون داخلی منزل در تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید، احتمالا با سختی‌های زندگی در خانه‌های مسکونی آشنا هستید. زندگی در محیطی کوچک شاید در سال‌های اولیه بسیار راحت به نظر برسد اما وقتی مدت زیادی می‌گذرد، تازه متوجه خواهید شد که زندگی‌تان چقدر تکراری و خسته کننده شده است. اما چگونه می‌توان از این یکنواختی خلاص شد؟ دکوراسیون داخلی منزل در تهران، یکی از بهترین زوش‌هایی است که می‌توانید تنوع را در محیط خانه‌تان ایجاد کنید.

این روزها به دلیل بالا بودن تورم، خرید یا اجاره خانه‌های کوچک بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد. به کمک تکنیک‌هایی که در این مقاله یاد می‌گیرید، به راحتی می‌توانید محیطی بزرگ‌تر را برای خودتان ایجاد کنید. اما قبل از اینکه به سراغ تکنیک‌ها برویم بد نیست کمی با مزایای دکوراسیون داخلی منزل در تهران آشنا شوید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مزایای دکوراسیون داخلی منزل در تهران چیست؟

1- منزل را نسبت به اندازه واقعی‌ بزرگ‌تر نشان می‌دهد:

دکوراسیون داخلی منزل در تهران

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، زندگی در محیط‌های کوچک به مرور زمان باعث ایجاد افسردگی و خستگی در افراد می‌شود. فرض کنید سال‌ها در یک محیط 70 متری زندگی می‌کنید. شاید در 10 سال اول چیزی متوجه نشوید اما وقتی سال‌ها می‌گذرد، خود به خود دوست دارید از آن محیط فاصله بگیرید. به همین دلیل است که در روزهای تعطیل اغلب افراد به محیط‌های دلبازی مثل جنگل و دریا سفر می‌کنند. زیرا زندگی در محیط یکنواخت آن‌ها را به فردی بی‌حوصله و افسرده تبدیل کرده است. به همین دلیل وقتی با یک روز تعطیل مواجه می‌شوند، فورا از خانه خودشان دور می‌شوند و به دل طبیعت سفر می‌کنند.

اگر احساس می‌کنید که در فضای کوچکی زندگی می‌کنید، اصلا جای نگرانی نیست. شما به کمک اصول درست دکوراسیون داخلی منزل در تهران یا هر شهر دیگری به راحتی می‌توانید محیط خانه خود را دلبازتر کنید.

 

2- دکوراسیون داخلی، ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد:

یکی دیگر از مزایای دکوراسیون داخلی منزل در تهران، بالا رفتن ارزش ملک است.

اگر صاحب ملک هستید و می‌خواهید خانه خود را به مبلغ بالاتری اجاره دهید یا اگر می‌خواهید به مبلغ بالاتری از شما بخرند، دکوراسیون داخلی می‌تواند بسیار موثر باشد.

شاید با خودتان بگویید که برای دکوراسیون داخلی باید پول زیادی داشته باشیم. اما جالب است بدانید که اصلا اینطور نیست. شما به کمک تکنیک‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه خانه خود را شیک و رویایی کنید.

 

3- استفاده بهینه‌تر از فضا به کمک دکوراسیون داخلی:

بهینه سازی فضا با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل در تهران، به شما کمک می‌کند تا از فضایی که در اختیار دارید استفاده بهینه‌تری داشته باشید. اگر 5 تا خانه‌ای که ابعاد کاملا یکسانی دارند را در نظر بگیرید. ممکن است خانه‌ای از نگاه شما بزرگ‌تر به نظر برسد و یا حتی برعکس. اینکه احساس می‌کنیم خانه‌ای بزرگتر یا کوچکتر دیده می‌شود، دقیقا همان دکوراسیون داخلی است.

دکوراسیون داخلی منزل اگر به صورت اصولی و درست انجام شود، کمک میکند تا فضای بیشتری را ایجاد کنید. همچنین اگر دکوراسیون داخلی منزل کاملا بدون اصول انجام شده باشد، احساس می‌کنید که فضای خیلی کوچکی دارید یا به گفته خیلی‌ها در محیطی زندانی شده‌اید. اما چگونه می‌توان از این زندان کوچک رها شد؟ اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند شما را از این محیط نجات دهد.

 

تا اینجا سعی کردیم شما را با مزایای دکوراسیون داخلی منزل در تهران آشنا کنیم. در ادامه سعی داریم تکنیک‌هایی را به شما یاد بدهیم تا با کمترین هزینه ممکن بتوانید منزل خود را به محیطی شیک و دلباز تبدیل کنید.

 

تکنیک‌هایی که برای دکوراسیون داخلی منزل در تهران باید بلد باشید:

1- وسایل اضافی را دور بریزید یا به شخص دیگری اهدا کنید:

دکوراسیون داخلی با دور ریختن وسایل اضافی

اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید، مطمئنا وسایلی را پیدا می‌کنید که شاید در طول سال یک بار هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. وجود چنین وسایلی در خانه نه تنها جذابیتی ندارد بلکه جلوی دست و پا را می‌گیرد.

عدم رعایت همین نکته ساده، باعث می‌شود تا احساس کنید خانه کوچکی دارید.

اگر می‌خواهید بدون هیچ هزینه‌ای دکوارسیون داخلی منزل‌تان را شیک کنید، همین حالا وسایل اضافی که برایتان کاربردی ندارند را پیدا کنید و برای آن‌ها یک فکر اساسی کنید. مثلا می‌توانید به شخصی که لازم دارد، هدیه بدهید یا حتی می‌توانید آن را دور بیندازید و با وسایل جدیدتر جایگزین کنید.

بطورکلی وجود هر وسیله اضافی، می‌تواند تاثیر منفی در دیزاین منزل‌تان داشته باشد. بنابراین با کمی تفکر و خلاقیت می‌توانید برای حل این مشکل، اقدام کنید.

 

2- در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید:

طراحی داخلی ساختمان با رنگ شناسی

هنگام چیدمان وسایل خانه، حتما به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید.

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب آن می‌شوند، این هست که تمام وسایل خانه را یک رنگ انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال رنگ در و دیوارهای خانه، مبل، میز غذاخوری، صندلی، میز تلویزیون و… همه را یکدست سفید انتخاب می‌کنند. وقتی از این افراد سوال می‌شود که “چرا همه وسایل را یک رنگ انتخاب کرده‌اید؟” اغلبشان پاسخ میدهند که می‌خواستیم دکور خانه را باهم ست کنیم.

درواقع چنین تفکری کاملا اشتباه است. یادتان باشد که انتخاب رنگ برای چیدمان منزل در مقایسه با انتخاب رنگ لباس، کاملا متفاوت است. شاید ست بودن رنگ لباس با شلوار ترکیب جذابی باشد اما انتخاب چنین ترکیبی برای چیدمان منزل گزینه مناسبی نیست.

ایجاد تضاد در رنگ‌ها، چیدمان خانه را بسیار خاص و زیبا می‌کند. پس اگر به دنبال راهی برای جذابیت بیشتر منزل‌تان می‌گردید، بهتر است به ترکیب رنگ دکورتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان سفید است، بهتر است رنگ مبل‌ها را طوری انتخاب کنید که متضاد با سفید باشد. مثلا رنگ قهوه‌ای با سفید می‌تواند ترکیب زیبایی برای دکوراسیون داخلی باشد.

 

3- برای چیدمان وسایل بزرگ، بسیار خلاق باشید:

یکی از اصولی که در دکوراسیون داخلی منزل در تهران باید بلد باشید، آشنایی با نحوه چیدمان وسایل بزرگ و جاگیر است.

وسایل بزرگ اگر به درستی چیده نشده باشند، فضای خانه را بسیار کوچک نشان می‌دهند. بنابراین اگر چنین وسایلی در خانه دارید حتما در مورد چیدمان آن به خوبی فکر کنید یا حتی با افراد دیگر مشورت بگیرید.

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: 30 مرداد 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات