مجری بتن اکسپوز | روش های نصب بتن اکسپوز

دسته بندی:

بتن اکسپوز

شرکت مکعب با تجربه و دارا بودن نیروی فنی با توان بالا مجری بتن اکسپوز در سطح کشور می باشد.

در این مقاله برای شما به مطالب مهمی که باید در هنگام انجام پروژه به آن دقت کنید اشاره خواهیم کرد.

پس با ما همراه باشید که به این سوال شما پاسخ دهیم که چرا باید ما را انتخاب کنید.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز نوعی پنل پیش ساخته بتنی است که امروزه در نمای ساختمان های مختلف به کار گرفته می شود.

بتن های اکسپوز برای مدت زمانی نسبتا طولانی به عنوان نمای نهایی در نظر گرفته می شوند،

به همین خاطر اغلب سطحی صاف و صیقلی دارند.

در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که سبب افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در برابر شوک های حرارتی و عایق شدن آن در برابر جذب آب سطحی می شود.

از معمول ترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … اشاره کرد.

دلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان نمای ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد بتن اکسپوز بر روی عبارت ” بتن اکسپوز” کلیک کنید.

مزایای بتن اکسپوز چیست؟

شاید از خودتان بپرسید مگر پنل‌های بتنی چه ویژگی و مزایایی دارد که با نگاهی به محیط زندگی خود انواعی از سازه‌های بتنی را می‌بینیم. در ادامه با ما همراه باشید تا مزایای بتن اکسپوز را شرح دهیم.

متریال اصلی در ساختار پنل‌های پیش ساخته بتنی ماسه و خمیر سیمان می‌باشد؛ برخورداری از زیبایی، دوام و استحکام بالا از اولین مزایای بتن اکسپوز محسوب می‌شود. اگر برای نمای خارجی ساختمان خود به دنبال زیبایی، کیفیت، مقاومت و دوام هستید که حتی پس از سال‌ها نیز همان زیبایی و تمیزی اولیه ی خود را داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از بتن اکسپوز می‌باشد.

از جمله مزایای دیگر بتن نما یا بتن معماری سازگاری با انواع آب و هوا و شرایط جوی مختلف است. شاید کمتر ماده‌ای پیدا کنید که هم برای نقاط مرطوب و پر باران مناسب باشد، هم برای آب و هوای گرم و خشک و مناطقی که دارای سرمای شدید هستند. مزیت بتن اکسپوز این است که در شرایط آب و هوایی مختلف و در تمام فصول سال امکان پیاده سازی آن وجود دارد.

مزیت دیگر بتن اکسپوز مقاومت آن در برابر رطوبت، آب و یخ زدگی است که موجب شده است تا برای استفاده در کف استخرها و کف سازی معابر به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل شود. برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر نوسانات دمایی و عوامل فیزیکی، شیمیایی و طبیعی، از جمله مزایای بتن اکسپوز به شمار می‌آید.

از مزایای بتن اکسپوز قابلیت تولید آن در ابعاد مختلف است. یعنی پنل‌های بتنی هم در ابعاد سفارشی و هم در ابعاد استاندار تولید می‌شود که بر حسب نیاز می‌توانید سایز آن‌ها را نیز از قبل تعیین نمائید.

معایب بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز مانند هر مصالح ساختمانی دیگر در کنار مزایای فراوانی که دارد، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. هر چند این معایب در برابر نقاط قوت و مزایای بتن اکسپوز قابل چشم‌پوشی است، اما خوب است آنها را نیز بدانیم. در استفاده از پنل‌های بتنی در معماری وطراحی داخلی باید ترکیب رنگ‌ها را مد نظر قرار داد. استفاده زیاد از بتن اکسپوز با رنگ طبیعی ممکن است حس سردی و خشکی را در محیط القا کند. البته این مشکل با کمک مشاورین و متخصصین این حوزه قابل رفع می‌باشد.

انتخاب مجری بتن اکسپوز یکی از سخت ترین کارهای ممکن برای ساختمان سازی است.

اما حالا با وجود گروه مهندسی مکعب این امر برای شما بسیار ساده شده است.

موارد استفاده از بتن اکسپوز:

  •  فضاهای جمعی
    •    مسیر های رفت و آمد
    •    کف
    •    زیر ساخت
    •    محوطه سازی
    •    مناطق تفریحی در فضای باز
    •    پارک ها و باغ ها
    •    راه ها و پیاده روها
    •    در اطراف استخر
    •    پوشش های جاده ای و حمل و نقل
    •    دیوارهای داخلی و خارجی

روش های نصب بتن نما

  • روش دوغابی

در این روش، چسباندن تایل های بتنی بر روی سطح به وسیله دوغاب ماسه و سیمان صورت می گیرد. در ابتدا باید شکاف هایی را در پشت تایل بوجود آورید و از مفتول هایی که در پشت آن تعبیه شده، اسکوپ را در تایل ایجاد کنید. سپس تعدادی از این تایل ها را در کنار هم قرار دهید و پشت آن ها را دوغابی با ضخامت حداقل ۳ و حداکثر ۵ سانتی متر بریزید.

  • روش نصب خشک

در روش نصب خشک راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد. در ذیل تعدادی از پرکاربردترین روش های نصب خشک را معرفی می کنیم.

  • نصب با استفاده از زیرسازی فلزی و یراق آلاتی مانند نبشی و پیچ
  • نصب با استفاده از زیرسازی فلزی و پیچ کردن تایل به زیرسازی
  • نصب با استفاده از زیرسازی فلزی و چسب مگااستون
  • نصب با استفاده از چسب BK۲F
  • نصب با استفاده از زیرسازی آجری یا بتنی و پیچ
  • نصب با استفاده از زیرسازی با هر متریالی و چسب کاشی

ترمیم و بازسازی نمای بتن اکسپوز

در ساختمان سازی و نماکاری، هر چند که عملیات های اجرایی به خوبی اجرا شوند و سختگیری های لازم در آن به کار گرفته شود، امکان وجود مشکل در آن وجود خواهد داشت. بتن های اکسپوز نیز ممکن است که به دلایلی نیاز به ترمیم و بازسازی داشته باشند. ترمیم بتن اکسپوز و بازسازی نما، همانند سایر تعمیرات و ترمیم های بتن است و اصول تعمیرات مشابهی دارد. انجام عملیات بازسازی بتن های اکسپوز به ابعاد، محل و ضخامت آن بستگی دارد و نیازمند به کارگیری تکنیک های خاص خود است. هنگام انجام عملیات ترمیم، باید به تشابه رنگ و سطح میان بتن های اکسپوز و بتن های مجاور، دقت داشت.

حال با دانستن این مطالب شما می توانید جهت همکاری با مجموعه ما که یک از بهترین های مجری بتن اکسپوز می باشد، از طریق لینک ….. ارتباط داشته باشید.

در مقاله “بتن اکسپوز چیست؟” شما بیشتر با بتن اکسپوز آشنا خواهید شد.

گروه مهندسی مکعب برترین مجری بتن اکسپوز در کشور در کنار شما خواهد بود تا بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.

برای تماس با تیم مکعب وارد صفحه تماس با ما شوید.

به امید دیدار…

تاریخ انتشار: 29 بهمن 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات