دکوراسیون داخلی منزل کوچک| ترفندهایی که در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید بدانید

مدیریت پیمان ساختمان های خاص

دکوراسیون داخلی کار سختی است اما سخت از آن دکوراسیون داخلی منزل کوچک است.

زندگی در خانه‌های کوچک، شاید در ابتدا کار ساده‌ای به نظر برسد اما وقتیکه چندین سال می‌گذرد تازه متوجه خواهید شد که چقدر محیط خانه برای شما تکراری و خسته کننده شده است.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند، برای اینکه محیط خانه‌شان بزرگ‌تر به نظر برسد حتما باید میلیاردها پول هزینه کنند و یک خانه بزرگ‌تر بخرند. اگر شما هم اینگونه فکر می‌کنید، باید بگم که این روش بسیار پر هزینه می‌باشد.

این روزها با کمک اصول دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید دکور منزل‌تان را به نحوی بچینید که نسبت به اندازه واقعی آن بزرگتر به نظر برسد. با کمک این روش نه تنها منزلتان از حالت تکراری خارج میشود بلکه هزینه‌های شما بسیار کمتر می‌شود.

در این مقاله سعی داریم شما را با اصول دکوراسیون داخلی منزل کوچک آشنا کنیم، تا هر زمان که احساس کردید خانه‌تان تکراری شده، در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت بتوانید جلوه‌ای زیبا به منزل خود بدهید.

ترفندهایی که در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید بدانید:

اگر احساس می‌کنید که منزل کوچکی دارید، به کمک دکوراسیون داخلی می‌توانید فضای خانه‌تان را بزرگ‌تر جلوه دهید. برای اینکار تنها کافی است به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، توجه کنید.

 

1- در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید:

رنگی که برای محیط منزلتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند در کوچک یا بزرگ نشان دادن خانه نقش اساسی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ دیوارها، میز تلویزیون، مبل، تابلو، تخت و… میتواند در میزان کوچک یا بزرگی محیط خانه بیشترین نقش را داشته باشد.

جالب است بدانید که استفاده از رنگ‌های روشن، باعث می‌شود که منزلتان بزرگتر به نظر برسد در حالیکه رنگ‌های تیره محیط منزل را کوچکتر نشان می‌دهد. پس اگر فکر میکنید که منزل کوچکی دارید، می‌توانید با کمک رنگ‌های شاد محیط منزل را بزرگتر جلوه دهید.

2- مبلمان‌هایی را انتخاب کنید که مناسب فضای خانه باشند:

مبلمان‌ها، یکی از لوازمی هستند که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شوند و همچنین بسیار جاگیر هستند.  بنابراین در زمان خرید مبلمان، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. به عنوان مثال مبل‌های L برای خانه‌های کوچک می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند. اگر جزو افرادی هستید که حتما باید در منزلتان مبل داشته باشید، حتما به فضای منزل خود توجه کنید. بسیاری از مبل‌ها به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال می‌کنند برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. پس اگر میخواهید فضای خانه را بزرگتر نشان دهید، حتما در انتخاب مبل منزلتان بسیار توجه کنید.

3- به کمک شلف های دیواری می‌توانید به محیط خانه خود نظم بدهید و فضا را بزرگتر جلوه دهید:

در اکثر خانه‌ها وسایلی وجود دارد که مدام جلو دست و پا هستند. به عنوان مثال اگر اهل کتاب خواندن هستید، طبیعتا باید کتاب‌های زیادی در منزلتان داشته باشید. بنابراین اگر فضای مناسبی را برای نگهداری کتاب‌ها در نظر نداشته باشید، ممکن است کتاب‌هایی که می‌خوانید مدام جلو دست و پای شما را بگیرند. در نتیجه افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند ناخودآگاه احساس می‌کنند که خانه شما فضای کوچکی دارد. اگر شما هم با چنین مشکلاتی مواجه هستید، می‌توانید به کمک شلف‌های دیواری یک نظم اساسی به وسایل دست و پا گیر منزلتان بدهید. به عنوان مثال اگر کتاب‌ یا وسایل تزئینی زیادی دارید، به راحتی می‌توانید داخل این شلف‌ها قرار دهید. با اینکار نه تنها منزلتان جلوه شیکی پیدا میکند بلکه محیط خانه کمی بزرگتر به نظر میرسد.

طراحی معماری و دکوراسیون داخلی4- نورپردازی مناسبی را در منزل خود ایجاد کنید:

یکی از اصول بسیار مهم در دکوراسیون داخلی منزل کوچک، میزان نورپردازی می‌باشد. اگر نور به مقدار کافی در فضای خانه وجود داشته باشد، منزلتان را بزرگتر نشان میدهد. اما اگر به میزان نورپردازی اهمیت نداده باشید و فضای خانه نور کمی داشته باشد، طبیعتا خانه شما را کوچکتر از حد واقعی نشان میدهد.

اگر احساس میکنید که منزل کوچکی دارید، به راحتی میتوانید با کمک نور پردازی مناسب، این مشکل را برطرف کنید. یکی از المان‌هایی که در میزان نور پردازی تاثیر می‌گذارد، پنجره‌ها هستند. اگر پنجره‌های منزلتان در جایی باشد که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد، به راحتی می‌توانید نور طبیعی وارد منزلتان کنید.

بطورکلی اگر میخواهید منزلتان را به محیط بزرگتری تبدیل کنید، میتوانید با کمک نور پردازی این کار را انجام دهید. هرچه محیط خانه شما روشن‌تر باشد، طبیعتا بزرگتر از حد طبیعی به نظر می‌رسد. اما خانه‌هایی که روشنایی کمی دارند یا وقتی واردشان می‌شوید، تاریک به نظر می‌رسند طبیعتا کوچکتر از حد طبیعی به نظر میرسند.

5- به نحوه چیدمان وسایل منزل اهمیت دهید:

یکی دیگر از اصول دکوراسیون داخلی منزل کوچک که روی بزرگی یا کوچکی منزل تاثیر می‌گذارد، نحوه چیدمان وسایل می‌باشد.

جالب است بدانید وسایلی که در خانه استفاده می‌کنید، میتواند در تعیین بزرگی یا کوچکی خانه شما بسیار موثر باشد. بنابراین باید دکور خانه خود را به گونه‌ای بچینید که خانه شما را بزرگتر از حالت طبیعی نشان بدهد. به عنوان مثال وجود تلویزیون در هر خانه‌ای لازم و ضروری است. بنابراین اگر از میز تلویزیون برای نگهداری آن استفاده میکنید، به راحتی میتوانید با نصب تلویزیون روی دیوار و برداشتن میز تلویزیون فضای بزرگتری را ایجاد کنید.

اگر از این روش برای بزرگ نمایی منزلتان استفاده می‌کنید، باید بگم که به خلاقیت و سلیقه شما هم بستگی دارد. اگر در چیدمان داخلی منزل خوش سلیقه هستید، به راحتی میتوانید فضای بزرگی را در منزلتان ایجاد کنید. اگر هم فکر میکنید که در اینجور مسائل خوش سلیقه نیستید، باز هم نگران نباشید. برای این کار میتوانید با کمک یک متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

به بیان ساده‌تر هر کاری که بتواند فضای بیشتری را در منزل شما ایجاد کند، میتواند در بزرگنمایی منزل شما تاثیر مثبتی داشته باشد. مثلا اگر مبل‌های بزرگی در منزلتان نگهداری میکنید، اگر کمی سایز مبلتان را کوچکتر انتخاب کنید، فضایی که در آن زندگی میکنید تا حد قابل قبولی بزرگتر میشود.

بطورکلی دکوراسیون داخلی منزل کوچک، با کمی سلیقه و خلاقیت میتواند بزرگتر از حالت طبیعی نشان داده شود. اگر احساس میکنید که منزل کوچکی دارید، میتوانید به کمک یک طراح دکوراسیون داخلی یا خلاقیت خودتان، آن محیط را تا حدی بزرگتر جلوه دهید.

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: 3 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات