دکوراسیون داخلی اتاق خواب | رازهای طراحی داخلی که هرکس نمی‌داند

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب، از جمله مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند احساس آرامش و راحتی را به شما هدیه دهد. اغلب ما، وقتی یک روز کاری سخت را پشت سر می‌گذاریم، دوست داریم جایی را پیدا کنیم تا در آن محیط احساس آرامش بیشتری داشته باشیم. بنابراین اغلب افراد در چنین مواقعی اتاق خواب‌شان را انتخاب می‌کنند. زیرا می‌دانند که غیر از خودشان شخص دیگری وارد اتاق نمی‌شود و به راحتی می‌توانند آرامش را در آن محیط احساس کنند.

به بیانی ساده‌تر، همه افراد بیش از یک سوم عمرشان را در اتاق خواب سپری می‌کنند. بنابراین با کمک دکوراسیون داخلی اتاق خواب، به راحتی می‌توانید بخش قابل توجهی از عمرتان را زیباتر کنید.

 

اگر قصد دارید تا دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را تغییر دهید، در ادامه این مقاله ایده‌هایی را به شما یاد می‌دهیم تا به راحتی بتوانید اتاق رویایی خود را بچینید. پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

ترفندهایی که دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما را متحول می‌کند:

 

1- پرده‌های اتاق خواب را تغییر دهید:

پرده اتاق خواب، یکی از مهم ترین بخش‌هایی است که می‌تواند زیبایی خاصی را در محیط ایجاد کند. اگر اتاق خواب‌تان تکراری شده است و به دنبال ایجاد تنوع هستید، حتما به فکر تغییر پرده‌ها باشید.

چند راهکار ساده برای انتخاب پرده‌های اتاق خواب:

  • پرده‌ای که انتخاب می‌کنید، متناسب با فضای اتاق شما باشد:

همانطور که می‌دانید، متراژ اتاق هر خانه‌ای باهم متفاوت است. خانه‌های با متراژ بالا طبیعتا اتاق‌های بزرگی هم دارند. بنابراین قبل از اینکه به سراغ خرید پرده بروید، حتما ابعاد اتاق خود را در نظر بگیرید.

 

  • در انتخاب رنگ پرده‌ها بسیار دقت کنید:

رنگی که برای پرده‌های خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند در جذابیت اتاق شما بسیار موثر باشد. برای اینکه بهترین انتخاب را تجربه کنید، به سراغ رنگ‌هایی بروید که وقتی با رنگ در و دیوارها ترکیب می‌شوند، نمای شیک و جذابی را به مخاطب نشان بدهد. به عنوان مثال اگر از رنگ‌های روشن برای در و دیوارها استفاده می‌کنید، بهتر است از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان بدهد.

بطورکلی انتخاب رنگ پرده، کاملا سلیقه‌ای است. بنابراین با توجه به دیزاینی که برای اتاق خود در نظر گرفته‌اید، سعی کنید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

پرده اتاق خواب برای دکوراسیون داخلی

  • به جنس وکیفیت پارچه توجه کنید:

علاوه بر زیبایی ظاهری، بهتر است به کیفیت هم توجه کنید. یادتان باشد که هر چند وقت یکبار پرده‌ها باید شسته شوند. بنابراین اگر هنگام خرید پرده اتاق خواب، به جنس و کیفیت آن فکر نکرده باشید، ممکن است پس از چند بار شستشو از انتخاب‌تان پشیمان شوید.

افرادی که از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌کنند، در انتخاب کیفیت باید بیشتر دقت کنند. زیرا رنگ‌های روشن زود به زود کثیف می‌شوند در نتیجه باید تعداد دفعات بیشتری هم شسته شوند. بنابراین اگر از همان ابتدا به فکر کیفیت آن نباشید، ممکن است شما را از انتخاب‌تان پشیمان کند.

 

2- دیوارهای اتاق‌تان را به کمک کاغذ دیواری زیبا و جذب کنید:

اگر پول کافی ندارید تا هر ساله دیوارهای اتاق‌تان را رنگ کنید، می‌توانید به کمک کاغذ دیواری جلوه زیبایی را در محیط ایجاد کنید.

هر ساله طرح و مدل‌های جدیدی از کاغذ دیواری روانه بازار می‌شوند. در نتیجه بهترین فرصت است تا از این همه تنوع استفاده کنید و بهترین طرح را برای دیوار اتاق خود انتخاب کنید.

قبل از اینکه برای خرید کاغذ دیواری اقدام کنید، حتما انواع طرح‌ها را ببینید و آن‌ها را در اتاق خود تصور کنید، تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری شیک برای اتاق خواب

اگر صاحب فرزندی هستید و می‌خواهید اتاق کودک دلبندتان را تزئین کنید، می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح‌های کودکانه دارند.

بطورکلی اگر میخواهید دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را زیبا و خاص کنید، انتخاب کاغذ دیواری با طرح زیبا می‌تواند ایده بسیار جالبی برای شما باشد.

 

3- نورپردازی اتاق خواب را جدی بگیرید:

یکی دیگر از روش‌هایی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب به شما کمک می‌کند، میزان نوری است که به داخل اتاق می‌تابد.

یادتان باشد که زیاده روی در هر چیزی، نتیجه معکوس دارد. به عنوان مثال اگر نورپردازی اتاق شما، بیش از اندازه زیاد یا حتی بیش از حد کم باشد، نه تنها حس خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند، بلکه پس از مدتی پشیمانی را در فرد ایجاد می‌کند. پس اینکه می‌گوییم به میزان نورپردازی اهمیت دهید، لزوما به این معنا نیست که هرچه نورپردازی بیشتر باشد، بهتر است.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نکته دیگر این است که ابعاد همه اتاق‌ها باهم یکسان نیست. هرچه متراژ اتاق‌ها کوچک‌تر باشد، طبیعتا به نور کمتری هم احتیاج دارد. پس قبل از اینکه به سراغ خرید لامپ برای ایجاد نورپردازی بروید، ابتدا متراژ و ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. سپس لامپ‌هایی را انتخاب کنید که بتواند نور کافی را در داخل اتاق ایجاد کند.

خوشبختانه تنوع لامپ‌ها به حدی بالاست که برای هر فضایی که خواسته باشید، می‌توانید نورپردازی لازم را ایجاد کنید.

اگر اتاق بزرگی دارید، می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنید تا هم هزینه‌ها را کاهش دهید و هم نور کافی را در محیط اتاق ایجاد کنید.

 

4- تا حد امکان از شلوغی اتاق بکاهید:

اگر می‌خواهید اتاق شیک و زیبایی داشته باشید، بهتر است تا جای ممکن از وسایل اضافی اجتناب کنید. اکثر افراد طبق عادتی که دارند، وسایل زیادی را دور خودشان جمع می‌کنند  و وقتی از آن‌ها سوال می‌شود که “چرا این وسایل را اینجا گذاشتید؟” پاسخ دقیق و مشخصی برای آن ندارند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است جای مشخصی را برای این وسایل اضافی در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید وسایل اضافی خود را داخل کمد دیواری یا حتی زیر تخت قرار دهید تا فضای آزاد بیشتری را در محیط ایجاد کنید.

هرچه اتاق شما خلوت‌تر باشد، مطمئنا بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن به نظر می‌رسد. بنابراین با همین تکنیک بسیار ساده می‌توانید به بزرگنمایی اتاق خود کمک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: 29 مرداد 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات