بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ | نکاتی که باید درباره بازسازی خانه بدانید

دسته بندی:

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ این، عنوان مقاله ای است که می خواهید آن را بخوانید.  پس برای دانستن مراحل بازسازی خانه مراحل زیر را باید انجام دهید.

آیا از فضای خانه خود خسته شده‌اید؟ آیا احساس می‌کنید منزل‌تان تکراری شده؟ بسیاری از افراد وقتی سال‌های زیادی در محیط تکراری زندگی می‌کنند، دلشان را می‌زند و دوست دارند به محل زندگی‌شان تنوع دهند. بنابراین اقدام به بازسازی خانه می‌کنند.

اگر قصد دارید در منزل خود تغییراتی ایجاد کنید اما نمی‌دانید که بازسازی خانه را از کجا  شروع کنید، این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه سعی داریم نکاتی را بیان کنیم تا به راحتی بتوانید برای بازسازی خانه اقدام ‌کنید .

یکی از مقالات مهم مکعب “بازسازی خانه | برآورد هزینه بازسازی خانه | مراحل بازسازی” که باید بخوانید. برای مطالعه مقاله بر روی عبارت “بازسازی خانه” کلیک کنید.

نکاتی که کمک می‌کنند تا بفهمیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

۱- همیشه قبل از شروع بازسازی خانه، برنامه داشته باشید:

یکی از کارهای مهمی که قبل از شروع بازسازی باید انجام دهید، اینه که با برنامه ریزی کارها را پیش ببرید.

بازسازی ساختمان بدون داشتن برنامه، هزینه بسیار زیادی را برای شما ایجاد می‌کند.

قیمت‌ها هر روز در حال تغییر و رو به افزایش هستند. بنابراین اگر برنامه‌ای برای بودجه خود نداشته باشید، مجبورید چندین برابر بیشتر هزینه کنید.

در ضمن گول قیمتی که برای بازسازی به شما اعلام می‌شود را ملاک خود قرار ندهید، زیرا مبلغی ‌که به شما گفته می‌شود تقریبی هستند. یعنی امکان دارد در پایان بازسازی، این مبلغ کمتر یا حتی بیشتر شود.

پس اگر قصد دارید در خانه خود تغییراتی را ایجاد کنید، در قدم اول یک برنامه برای بودجه‌تان داشته باشید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم۲- بازسازی را از تعمیر زیرساخت‌های ساختمان شروع کنید:

اگر می‌خواهید خانه خود را بازسازی کنید اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، پیشنهاد میکنم از تعمیر زیرساخت‌ها شروع کنید. وقتی مدت طولانی از زمان ساخت یک خانه می‌گذرد، احتمالا لوله‌کشی‌ها و سیستم‌‌های گرمایشی و سرمایشی دچار پوسیدگی شده‌اند. بنابراین اگر تعمیرات را زیرساخت‌ها شروع نکنید، شاید مجبور شوید د سال‌های آینده دوباره خانه‌ خود را  بازسازی کنید.

اگر لوله‌های خانه آب می‌دهند هرچه زودتر برای تعمیرات آن اقدام کنید.

 

۳- بازسازی را از قسمت‌های مهم و ضروری شروع کنید:

بازسازی به اندازه کافی هزینه‌بر است بنابراین پیشنهاد میکنم تغییرات خود را از قسمت‌های مهم شروع کنید. اگر  دیوارهای اتاق را در سال‌های اخیر رنگ کرده‌اید و هنوز مثل روز اول تمیز هستند، بهتر است در اولویت اول‌تان قرار ندهید. به جاش می‌تونید از بخش‌های دیگر خانه که بیشتر به چشم می‌خورد و به بازسازی نیاز دارد، شروع کنید.

ترتیب اولویت‌ها در بازسازی خانه‌ها بسیار اهمیت دارد. اگر به این مورد توجه نکنید فقط باید پول زیادی هزینه کنید.

برای بازسازی می‌توانید از نقطه‌ای کارتان را آغاز کنید که بیشترین حضور را دارید. مثلا اگر بیشتر وقت‌تان را در حال، پذیرایی یا اتاق هستید، می‌توانید بازسازی را از همان محل شروع کنید.

در ادامه با موارد بیشتری از “بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ ” آشنا خواهیم شد.

۴- بازسازی را بخش‌هایی شروع کنید که زمان بیشتری می‌برند:

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بفهمید بازسازی خانه‌تان را باید از کجا شروع کنید، براساس مدت زمانی است که برای هر قسمت طول می‌کشد.

به عنوان مثال اگر حمام و دستشویی شما به یک بازسازی سطحی در حد تعویض لوله‌ها نیاز دارد، بنابراین می‌توانید آن را در اولویت‌های بعدی قرار دهید. اما اگر همان حمام و دستشویی به بازسازی عمیق در حد تغییرات کلی نیاز دارد و ممکن است مدت طولانی را صرف آن کنید، بهتر است بازسازی آن بخش را در اولویت اول‌تان قرار دهید تا زودتر تمام شود.

 

۵- قبل از انجام هرکاری با چندین معمار با تجربه مشورت کنید:

در زمان بازسازی ساختمان اگر حواس شما به جیب‌تان نباشد، شک نکنید که مجبورید هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین اگر یک معمار به شما قیمت داد، سریعا قبول نکنید و هزینه را پرداخت نکنید.

من به شما پیشنهاد میکنم، زمانی که هزینه بازسازی بهتون اعلام شد، از چند معمار با تجربه دیگر هم سوال کنید و قیمت‌ آن‌ها را باهم مقایسه کنید. البته ناگفته نماند که سابقه کاری و میزان تمیزکاری هم مهم است. مثلا ممکنه یک معمار با اینکه هزینه زیادی می‌گیرد اما کار را بسیار زیبا و تمیز به شما تحویل دهند.

اما برای اینکه خیال‌تان راحت باشد که هزینه بیشتری پرداخت نمی‌کنید، حتما از چند معمار باتجربه دیگر مشورت بگیرید.

در ادامه با موارد بیشتری از “بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ ” آشنا خواهیم شد.

۶- کارهایی که کثیفی زیادی را به همراه دارند، اول انجام دهید:

برخی از کارها در زمان بازسازی، ممکن است منزل‌تان را کثیف کند. این نوع کارها را در اولویت اول خود قرار دهید. مثلا اگر می‌خواهید برای آشپزخانه خود کابینت‌های جدیدی بگذارید بهتر است قبل از اینکه وسایل چیده شوند، این کار را انجام دهید. زیرا نجاری که می‌خواهد کابینت‌های شما را نصب کند، باید برخی از قسمت‌ها را برش دهد تا دقیقا اندازه آشپزخانه شما باشد. بنابراین احتمال کثیف شدن آشپزخانه وجود دارد. اگر روی تمیزی خانه حساس هستید، بهتر است کارهایی که خانه‌ را کثیف می‌کنند را در ابتدا انجام دهید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم۷- کارهای کنده کاری را در شروع بازسازی انجام دهید:

هنگامی که بخواهید خانه‌تان را به صورت اساسی بازسازی کنید، باید در ابتدا کنده کاری صورت بگیرد.

کنده کاری در بازسازی، سروصدای زیادی را به همراه دارد که ممکن است باعث آزار و اذیت همسایه‌ها شود. بنابراین اگر خانه‌تان نیاز به کنده کاری دارد، پیشنهاد میکنم آن را در اولویت خود قرار دهید.

برخی افراد با واژه کنده کاری آشنا نیستند. اجازه بدید با یک مثال شما را با کنده کاری آشنا کنم. فرض کنید می‌خواهید کف خانه‌تان را از حالت موزائیک به سرامیک تبدیل کنید. در اینجا ابتدا باید موزائیک‌های قدیمی را با ابزارهای خاصی بشکنید سپس اقدام به سرامیک کردن کف خانه کنید. به این کنده شدن موزائیک‌ها اصطلاحا کنده کاری می‌گویند.

در واقع کندن این موزائیک‌ها سروصدای زیادی را به همراه دارد که ممکن است همسایه شما را آزار دهد. بنابراین توصیه میکنم قبل از اینکه اقدام به بازسازی کنید، در ابتدا به سراغ کنده کاری‌ها بروید تا هرچی سروصدا هست همان ابتدا تمام شوند.

در این مقاله شما با 7 نکته مهم درباره “بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ ” آشنا شدید.

امیدوارم از مقاله  “بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ ” رضایت داشته باشید.

در صورتی که سوال دارید، می توانید در انتهای این مقاله در بخش نظرات، از متخصصان ما، بپرسید.

تاریخ انتشار: 26 آبان 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات