طراح و مجری ساختمان های سبز| چرا فناوری ساختمان های سبز

طراح و مجری ساختمان های سبز

گروه مهندسی مکعب یکی از برترین طراح و مجری ساختمان های سبز در ایران شناخته می شود.

این مقاله به شما کمک می کند بیشتر در مورد خانه های سبز بدانید.

در عصر حاضر با وجود آلودگی های زیست محیطی و زندگی پرمخاطره مردم در شهرهای شلوغ که کره زمین و جانداران را تحت تاثیر منفی قرار داده است. معماران ساختمانی تأکید بیشتری بر روی اعتبار ” سبز ” ساختمان‌ها قرار داده اند و این تصمیم‌گیری را پیرامون طراحی، ساخت ‌وساز این سبک از ساختمان ها قرارداده اند .

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت های این نوع ساختمان و همچنین نحوه کار شرکت …. که طراح و مجری ساختمان های سبز می باشد بپردازیم.

چرا فناوری ساختمان های سبز

اگر بخواهیم اهمیت و مزایای فناوری ساختمان سبز را آشکار سازیم باید از منظر زیست محیطی به این مسئله بپردازیم. همانطور که می دانید بحران انرژی های تجدیدناپذیر در جهان، یک چالش بسیار مهم است. در هر منطقه که پروژه های ساختمانی و عمرانی انجام می گیرند به نوعی از مصالح مختلف استفاده می کنند؛ چه بسا برای توسعه پروژه های شهری، بسیاری از مراتع و فضای سبزها نیز تخریب می شوند! به این ترتیب، اگر با این روند جلو برویم حتماً در آینده ای نه چندان دور، تمام منابع طبیعی کره زمین را از دست خواهیم داد!

فناوری ساختمان سبز برای همین منظور و با هدف جلوگیری از این اتفاق نامطلوب به جهان معرفی شده است. در این فناوری، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای ساختمان ها توصیه می شود. همچنین، توسعه فضای سبز در راستای ساختمان سازی موجب می گردد محیط زیست انسان ها به مکانی دلپذیر و شاداب مبدل گردد.

با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه در کشور ما ایران نیز مسائل زیست محیطی و سبک زندگی نادرست مردم با طبیعت به ضرر آیندگان می باشد. شرکت ….. طراح و مجری ساختمان های سبز قدم در این راه نهاده است تا بتواند به کمک چرخه طبیعت و همچنین منابع طبیعی بیاید.

گروه مهندسی مکعب یکی از برترین طراح و مجری ساختمان های سبز در ایران شناخته می شود.

شما می توانید در این مورد با تیم مکعب تماس حاصل کنید و مشورت بگیرید.

طراح و مجری ساختمان های سبزمزایای خانه سبز

  • طراحی سبز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است

استفاده از معماری سبز تنها به سود محیط زیست است، بلکه مزایای اقتصادی بسیاری نیز برای شما در بر خواهد داشت. نمونه های بارز فواید طراحی سبز به شرح زیر می باشند:

  • آنچه سرمايه گذاری کرده اید به سرعت به شما باز خواهد گشت.

در مقایسه با سبک های قدیمی و سنتی ساخت و ساز، معماری سبز برای پروژه هاي موجود ۱۹/۲ درصد و برای پروژه های جدید تقريبا ۱۰ درصد بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت.

  • هزینه زندگی کمتر خواهد شد.

طبق نظر شورای جهانی ساختمان سبز جبران شدن هزینه های اولیه ساخت و ساز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی از ۴ تا ۱۶ دلار در هر فوت مربع و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۲ دلار در هر فوت مربع خواهد شد.

  • قیمت فروش این نوع ساختمان ها گران تر خواهد بود.

طبق مطالعات صورت گرفته در سازمان Earth Advantage، قیمت خانه هایی که طبق اصول طراحی سبز ساخته شده اند و طراحی داخلی و نمای خارجی آن ها بر مبنای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی اجرا شده است، حداقل ۸ درصد نسبت به خانه هایی که فاقد این نوع طراحی هستند گران تر می باشد.

  • طول عمر ساختمان افزایش می یابد.

سرمایه گذاری در سیستم ساخت و ساز و معماری سبز ممکن است در ابتدا هزینه زیادی در برداشته داشته باشد و از این رو مردم عمدتاً طرح های معمولی را برای خانه خود انتخاب می کنند. با این حال، طراحی سبز بادوام تر و ماندگارتر از طرح های ساخت و ساز معمولی است که این به معنای پس انداز و صرفه جویی واقعی در هزینه و انرژی محسوب می شود.

طراح و مجری ساختمان های سبزهارمونی و تعادل در خانه سبز

در انتها به این مورد می پردازیم که چگونه زندگی خود را سبز آغاز کنیم؟ این سوالی است که اکثر افراد قبل از ساخت خانه سبز از خود می پرسند.

در زیر  لیستی از آنچه که برای زندگی در خانه سبز ضروری می باشد را ارائه می دهیم:

  • از عایق های مناسب در اطراف ساختمان ستفاده کنید
  • از منابع انرژی جایگزین استفاده کنید، مثل یک پنل خورشیدی یا توربین بادی در ساختمان
  • سیستم های تهویه را برای تامین گرما و سرما بهینه سازی کنید
  • اتصالات لوله کشی را در قسمت های پایین ساختمان نصب کنید
  • در استفاده از لوازم خانگی و وسایل روشنایی، صرفه جویی در انرژی را رعایت کنید
  • سیستمی برای جمع آوری آب باران در اطراف ساختمان خود ایجاد کنید
  • یک باغچه یا فضای سبز راه اندازی کنید و یا در آن درخت بکارید
  • باغچه را با حداقل آب و با استفاده از آب های ذخیره شده باران آبیاری کنید
  • از فضای موجود به طور مفید استفاده کنید و در صورت امکان خانه را کوچکتر کنید
  • در ساخت خانه سبز استفاده از موادهای بازیافتی را در اولویت کار خود قرار دهید.

 

کلام آخر درباره طراح و مجری ساختمان های سبز

برای احداث ساختمان های سبز حتما در انتخاب یک مشاور خوب دقت فرمایید. طراح و مجری ساختمان های سبز باید با توجه به مواردی که در مقررات ساخت و ساز کشور وجود دارد و مجوزهای مورد نیاز شما را راهنمایی کند تا بعد به قسمت های طراحی، انتخاب مواد مورد نیاز و همچنین پیاده سازی برسید.

گروه مهندسی مکعب یکی از برترین شرکت های طراح و مجری ساختمان های سبز در ایران است.

برای اینکه در این مورد با تیم گروه مهندسی مکعب مشورت کنید کافی است تماس حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته‌بندی مقالات